Zoeken
 
From 1 - 10 / 624
  • Deze View service is gebaseerd op de INSPIRE dataset voor Administratieve Eenheden. Onderdeel van deze View service zijn de administratieve grenzen, afkomstig uit de Basisregistratie Kadaster (BRK).

  • Categories  

    Drijvende markeringen en Vaste markeringen.

  • Categories  

    Deze viewservice toont de Rijksmonumenten, Stads- en Dorpsgezichten en het Nederlandse UNESCO cultureel Werelderfgoed. De gegevens zijn conform INSPIRE geharmoniseerd en afkomstig van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.

  • Luchtfoto wegenlabels en wegenassen, bedoeld als overlay voor de PDOK luchtfoto. Dit n.a.v. een wens op de PDOK Ideawall. Op basis van data uit de OpenStreetMap. Opdrachtgever: PDOK.

  • Categories  

    INSPIRE Kadastrale Percelen themalaag, gevuld met relevante objecten uit de kadastrale kaart, beheerd door het Kadaster.

  • Het Bestand Wijk- en Buurtkaart 2011 bevat de geometrie van alle gemeenten, wijken en buurten in Nederland met als attribuut een aantal statistische kerncijfers. De begrenzingen van wijken en buurten zijn voor een groot deel gebaseerd op wat de gemeenten aan het CBS doorgeven. De gemeentegrens is afkomstig uit de BRK van het Kadaster. Deze tweede versie bevat een deel van de kerncijfers. Begin 2014 wordt een derde versie gepubliceerd. Lees voor meer informatie het volgende pdf ducument: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/0514C636-FE23-45E6-BC14-07AD83AA3B1D/0/20132011b68pub.pdf

  • Verzamelde gegevens uit het Bestand geregistreerde Ongevallen Nederland (BRON) met een beperkte hoeveelheid attributen.

  • TOP250raster is afgeleid van de Wegenkaart van Nederland, schaal 1:250.000. Deze bestanden worden softwarematig gegenereerd uit de vectorbestanden. Geschikt voor minder gedetailleerde toepassingen, maar ook als index voor TOP25raster en TOP50raster.

  • Categories  

    In het kort (zoals het nu op de atlas leefomgeving staat bij de huidige kaarten) Op de kaart ziet u hoe hoog de geluidbelasting door het treinverkeer is op de door u gekozen locatie. De geluidbelasting wordt uitgedrukt in Lden (Lday-evening-night), de maat voor de gemiddelde geluidsbelasting over een etmaal. De geluidbelasting 's avonds en 's nachts wordt hierbij veel zwaarder meegerekend dan die van overdag, omdat het geluid dan hinderlijker is. Lawaai in onze woonomgeving leidt vooral tot hinder en slaapverstoring. De kaart is gemaakt voor de situatie in 2016. Wat doet de overheid De overheid wil de geluidhinder van het treinverkeer verminderen met een aantal gerichte maatregelen zoals het stimuleren van stillere goederentreinen, geluidsarmere rails, het plaatsen van geluidsschermen en het isoleren van woningen. Er zijn diverse normen gesteld om de burger te beschermen tegen teveel geluid. Het gaat dan over voorkeursgrenswaarden en maximaal toelaatbare waarden. Over de kaart De kaart en de gegevens zijn afkomstig en eigendom van het ministerie van Infrastructuur & Milieu. De geluidkaart is gemaakt in het kader van de EU geluidkartering en bevat geluidcontouren variërend tussen 50 en 75 dB in klassen van 5 db. Op basis van de EU-regelgeving zal de volgende geluidkartering gaan over het jaar 2021 en waarschijnlijk in 2022 klaar zijn en online verschijnen. Het verschil tussen berekenen en meten Voor de kaart zijn geluidberekeningen in plaats van metingen gebruikt. Geluidmetingen geven informatie over de situatie direct rond het meetpunt. Metingen worden sterk beïnvloed door bronnen in de directe omgeving. Als dicht bij het meetpunt een ventilator bromt of het waait hard, worden deze geluiden gemeten en zijn ze niet te onderscheiden van het geluid van het spoor. Het is dan ook lastig om de locatie van een meetpunt zo representatief mogelijk te kiezen. Met modelberekeningen kan informatie verkregen worden over de geluidbelastingen in een veel groter gebied. Met enkele gerichte metingen wordt dan gecontroleerd of de modelberekeningen kloppen. Alle kaartgegevens We hebben alle gegevens over de kaart, zoals voor welk gebied de kaart is gemaakt en van wie de kaart is, voor u verzameld. Deze zogenoemde metadata vindt u hieronder.

  • Het Bestand Wijk- en Buurtkaart 2014 bevat de geometrie van alle gemeenten, wijken en buurten in Nederland met als attribuut een aantal statistische kerncijfers. De begrenzingen van wijken en buurten zijn voor een groot deel gebaseerd op wat de gemeenten aan het CBS doorgeven. De gemeentegrens is afkomstig uit de BRK van het Kadaster. Deze tweede versie bevat een deel van de kerncijfers. Eind 2016 wordt een derde versie gepubliceerd. Lees voor meer informatie het volgende document: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/links/toelichting-wijk-en-buurtkaart-2013-2015.htm