From 1 - 10 / 270
  • Categories  

    Verspreidingsgebied van soorten in Vogelrichtlijngebieden voor de periode 2007-2012

  • Het Bestand Wijk- en Buurtkaart 2015 bevat de geometrie van alle gemeenten, wijken en buurten in Nederland met als attribuut een aantal statistische kerncijfers. De begrenzingen van wijken en buurten zijn voor een groot deel gebaseerd op wat de gemeenten aan het CBS doorgeven. De gemeentegrens is afkomstig uit de BRK van het Kadaster. Lees voor meer informatie het volgende pdf document: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FE45D7DF-24E8-4DAD-98A3- FA9CCB17D4DB/0/20132012b68pub.pdf

  • Categories  

    Vervoersnetwerken - wegen bevat het netwerk en de physical objects die verbonden zijn aan transport over wegen. Er wordt op toe gezien dat de features van het netwerk geschikt zijn en dat de koppeling tussen de netwerken met waterwegen, spoorwegen en luchtvaart zijn gerealiseerd, i.e. multi-modale knooppunten, in het bijzonder lokaal. Dit om te voorzien in de behoeften van intelligente transportsystemen zoals location based services (LBS) en telematica. Het transport netwerk zal ook de referenties naar verkeersstromen bevatten om navigatie diensten mogelijk te maken.

  • Categories  

    INSPIRE Transport Netwerken-Kabelbanen webservices is gebaseerd op de INSPIRE dataset voor Transport Netwerken. Deze informatie is afkomstig uit het bestand TOP10NL en gegenereerd met behulp van ETL tooling.

  • Categories  

    Boringen Ondiepe Ondergrond. Dit zijn locaties waar een geologisch booronderzoek heeft plaatsgevonden. Dit zijn boringen die aan de volgende voorwaarden voldoen: de boring heeft als doel 'Geologische verkenning'; de boring valt niet onder de Mijnbouwwet; de boring ligt in Nederland; de boring is openbaar; Er zijn een of meer van de volgende gegevens beschikbaar: een openbare lithologische beschrijving of een of meer boorgat documenten; een of meer boormonsterfoto's; een of meer boorgatmetingen; een of meer chemische analyses; een of meer korrelgrootte analyses. Informatie t.b.v. bestellingen via DinoLoket

  • Categories  

    INSPIRE Vervoersnetwerken-Waterwegen webservices is gebaseerd op de INSPIRE dataset voor Vervoersnetwerken. Deze informatie is afkomstig uit het bestand TOP10NL en gegenereerd met behulp van ETL tooling.

  • Categories  

    Verspreiding van soorten in Vogelrichtlijngebieden voor de periode 2007-2012

  • Categories  

    INSPIRE Hydrografie zoals bedoeld in de beschrijving van de zee, meren, rivieren en andere wateren, met hun verschijningsvormen.

  • Categories  

    In het kort (zoals het nu op de atlas leefomgeving staat bij de huidige kaarten) Op de kaart ziet u hoe hoog de geluidbelasting door het treinverkeer is op de door u gekozen locatie. De geluidbelasting wordt uitgedrukt in Lden (Lday-evening-night), de maat voor de gemiddelde geluidsbelasting over een etmaal. De geluidbelasting 's avonds en 's nachts wordt hierbij veel zwaarder meegerekend dan die van overdag, omdat het geluid dan hinderlijker is. Lawaai in onze woonomgeving leidt vooral tot hinder en slaapverstoring. De kaart is gemaakt voor de situatie in 2016. Wat doet de overheid De overheid wil de geluidhinder van het treinverkeer verminderen met een aantal gerichte maatregelen zoals het stimuleren van stillere goederentreinen, geluidsarmere rails, het plaatsen van geluidsschermen en het isoleren van woningen. Er zijn diverse normen gesteld om de burger te beschermen tegen teveel geluid. Het gaat dan over voorkeursgrenswaarden en maximaal toelaatbare waarden. Over de kaart De kaart en de gegevens zijn afkomstig en eigendom van het ministerie van Infrastructuur & Milieu. De geluidkaart is gemaakt in het kader van de EU geluidkartering en bevat geluidcontouren variërend tussen 50 en 75 dB in klassen van 5 db. Op basis van de EU-regelgeving zal de volgende geluidkartering gaan over het jaar 2021 en waarschijnlijk in 2022 klaar zijn en online verschijnen. Het verschil tussen berekenen en meten Voor de kaart zijn geluidberekeningen in plaats van metingen gebruikt. Geluidmetingen geven informatie over de situatie direct rond het meetpunt. Metingen worden sterk beïnvloed door bronnen in de directe omgeving. Als dicht bij het meetpunt een ventilator bromt of het waait hard, worden deze geluiden gemeten en zijn ze niet te onderscheiden van het geluid van het spoor. Het is dan ook lastig om de locatie van een meetpunt zo representatief mogelijk te kiezen. Met modelberekeningen kan informatie verkregen worden over de geluidbelastingen in een veel groter gebied. Met enkele gerichte metingen wordt dan gecontroleerd of de modelberekeningen kloppen. Alle kaartgegevens We hebben alle gegevens over de kaart, zoals voor welk gebied de kaart is gemaakt en van wie de kaart is, voor u verzameld. Deze zogenoemde metadata vindt u hieronder.

  • Categories  

    Web Mapping Service (WFS) van de laag schelpdierwater. Deze laag bevat de omgrenzing van de oppervlaktewaterlichamen die zijn aangewezen als Schelpdierwater ten behoeve van het Kaderrichtlijn water.