From 1 - 10 / 151
  • In twee situaties is in de provincie Noord-Brabant sprake van een oppervlaktewaterwinning voor de openbare watervoorziening. Het betreft de Afgedamde Maas waaruit Dunea water inneemt en de Amer waaruit Evides water inneemt. Hier moet worden voorkomen dat de kwaliteit verslechterd van het oppervlaktewater waaruit de onttrekking voor menselijke consumptie plaatsvindt. Vindt een calamiteit plaats dicht bij het innamepunt, dan is tijdig sluiten niet altijd mogelijk. Daarom worden in het Stroomgebiedbeheerplan Maas beschermingszones ingesteld, waarbinnen aanvullende bescherming nodig is. De zones voor beide innamepunten in Noord-Brabant zijn indicatief weergegeven op kaart 2 Gezondheid.

  • De EHS is een samenhangend stelsel van natuurgebieden van internationaal of nationaal belang dat strekt tot de veiligstelling van ecosystemen met de daarbij behorende soorten. De provinciale EHS is in Fryslân op perceelsniveau geometrisch begrensd. Daarbij is aangesloten op de oorspronkelijke begrenzing in het Streekplan (2007), maar dan met een actualisatie op grond van de nieuwe afspraken met betrekking tot natuur en de ecologische hoofdstructuur die met het rijk zijn gemaakt. De legenda-eenheden 'EHS Water', 'EHS beheergebied' en 'EHS natuur' maken deel uit van de EHS. 'Natuur buiten EHS' en 'Beheergebied buiten EHS' maken geen deel uit van de EHS.

  • Overzicht van waterlopen in Noord-Brabant. Het bevat de waterhuishoudkundige functies van waterlopen.

  • Met omgevingslawaai bedoelt men ongewenst of schadelijk geluid dat buitenshuis door menselijke activiteiten wordt veroorzaakt.

  • Plaatsgebonden Risicocontouren en invloedsgebied groepsrisico externe veiligheid als gevolg van gevaarlijke stoffen langs wegen zijn vertaald in GES (gezondheidseffectscreening) contouren. Alle woningen in de verschillende GES-contouren gelegen zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in het aanwezige risico bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.

  • Dit bestand bevat de interferentiegebieden binnen de gemeente Groningen. Interferentiegebieden zijn gebieden waar de gemeente de ondergrond kan ordenen omdat er drukte in de ondergrond wordt verwacht. Ordenen houdt in dat regels worden opgesteld waardoor de ondergrond zo optimaal mogelijk gebruikt wordt. Hierbij wordt gezorgd dat zowel huidige als toekomstige bodemenergiesystemen ruimte in de ondergrond hebben. Via een interferentiegebied kan de gemeente nadere regels stellen met betrekking tot de gesloten bodemenergiesystemen.

  • Deze kaartlaag vormt het bestand van de Vaarlandtoeslagkaart. Deze kaart is op vastgesteld op 21 april 2015, document/nummer 585532/5855447 door Gedeputeerde Staten van Noord-Holland als onderdeel van het Natuurbeheerplan 2016. Het doel van de Vaarlandtoeslagkaart is een toeslag voor vaarland (land dat uitsluitend over water te bereiken is en waar geen materiaal voor beheer [machines, vee, mest e.d.] wordt opgeslagen). Dit geldt alleen voor natuurbeheer. Voor de provincie Noord-Holland geldt dat alleen de volgende pakketten voor vergoeding in aanmerking kunnen komen: N05, N06, N10, N12 en N13. De overige (natuur)beheertypen staan, ook als het land is dat uitsluitend varend te bereiken is, niet op de vaarlandtoeslagkaart en komen niet in aanmerking voor een toeslag.

  • De locaties van de brandweerposten in de Veiligheidsregio IJsselland

  • Sirene of systeem voor het waarschuwen en alarmeren van de bevolking bij het vrijkomen van gevaarlijke stoffen. Elke eerste maandag wordt deze landelijk om 12:00 uur getest.

  • Kaart geeft de Ke-contouren weer zoals die zijn vastgelegd in de Nota Ruimte en de structuurvisie Infrastructuur en Ruimte 2.2 Beperkingengebieden In het LIB zijn sinds de inwerkingtreding in 2003 al vier beperkingengebieden opgenomen. De ligging van deze vier beperkingengebieden wordt met dit wijzigingsbesluit niet gewijzigd. Met dit wijzigingsbesluit is hier wel een vijfde gebied aan toegevoegd: het zogenoemde 20Ke-gebied uit de Nota Ruimte. Dit is gedaan om de juridische doorwerking te continueren, zoals aangegeven in de Structuurvisie Infrastructuur en Ruimte (SVIR). De regels zijn er op gericht om binnen dit vijfde gebied enerzijds voldoende ruimte te laten voor de ontwikkeling van de mainport Schiphol en anderzijds om (woningbouw)ontwikkelingen mogelijk te maken. Beide dienen het nationaal belang. Vanwege consistentie is de 20Ke-contour aangehouden als geografische afbakening van dit planologische «afwegingsgebied». De ligging van dit planologische afwegingsgebied komt overeen met het planologische gebied in de Nota Ruimte. Door de benaming roept de »20Ke» associaties op met de geluidcontouren waar deze van oorsprong op gebaseerd is. Daarom wordt in dit besluit dit gebied «planologisch afwegingsgebied» genoemd en niet geduid als een geluidcontour. De regels binnen de vijf beperkingengebieden worden toegelicht in hoofdstuk 4.