From 1 - 10 / 74
  • Locatie waar in het verleden activiteiten hebben plaatsgevonden die extra aandacht verdienen. Bodemverontreiniging is echter nog niet aangetoond.

  • De Ecologische Hoofdstructuur (EHS) is een samenhangende structuur van gebieden met een speciale natuurkwaliteit. De huidige stand van zaken EHS staat op de kaart. Jaarlijks wordt deze geactualiseerd. Ook de invulling van de ecologische verbindingen krijgen daarin hun beslag. De ecologische verbindingen zijn een apart bestand in GBI. De EHS wordt verder aangevuld met gebieden die nog begrensd moeten worden of op andere wijze als EHS worden bestemd. Daarnaast liggen er reserveringen voor gebieden, de zogenaamde stergebieden. Bij de actualisatie worden ook externe organisaties geraadpleegd.De volgende gegevensbestanden zijn gebruikt als basis voor de concretisering van de EHS: Top 10, de eigendommen van de terreinbeherende organisaties (SBB, NMM, HDL), waterbedrijven en particuliere boseigenaren, bosuitbreiding en bosreservaten, Natura-2000 gebieden en de agrarische gebieden die begrensd zijn in het Provinciale Natuurbeheerplan als agrarisch natuurgebied en om te vormen tot natuur. De ruime jas gebieden zijn geen EHS.

  • Dit bestand maakt inzichtelijk waar in Drenthe krimp van de bevolking is en waar nog (enige) groei van de bevolking optreedt.

  • Geluidcontouren Lden vanwege de provinciale wegen Noord-Brabant. De geluidcontouren weerspiegelen de situatie voor het peiljaar 2011. Niet alleen worden de geluidcontouren weergegeven welke geheel of gedeeltelijk voldoen aan de criteria van de 2e tranche van de EU-richtlijn omgevingslawaai weergegeven (zoals gepubliceerd in de staatscourant nr. 19267 d.d. 3 december 2010 maar ook de overige provinciale wegen worden weergegeven.

  • Dit zijn geluidcontouren van luchthaven Budel (Kempen Airport) met de grenswaarden 70, 56 en 48 dB(A) Lden zoals opgenomen in het Luchthavenbesluit Budel, vastgesteld door PS op 20 september 2013. Het zijn geluidcontouren vanwege vliegbewegingen (vliegtuigen en helicopters) van en naar luchthaven Budel.

  • De Wet ammoniak en veehouderij beschermt zeer kwetsbare gebieden tegen de uitstoot van ammoniak die wordt veroorzaakt door veehouderijen. Op grond van deze wet wijzen Provinciale Staten gebieden aan die als zeer kwetsbaar worden aangemerkt.

  • Geluidcontouren Lnight vanwege de provinciale wegen Noord-Brabant. De geluidcontouren weerspiegelen de situatie voor het peiljaar 2011. Niet alleen worden de geluidcontouren weergegeven welke geheel of gedeeltelijk voldoen aan de criteria van de 2e tranche van de EU-richtlijn omgevingslawaai weergegeven (zoals gepubliceerd in de staatscourant nr. 19267 d.d. 3 december 2010 maar ook de overige provinciale wegen worden weergegeven.

  • Geluidscontouren vliegvelden. Op grond van de Luchtvaartwet is bepaald waar de geluidszones rond binnenlandse vliegvelden liggen. De overheid heeft de geluidszones in hoofdzaak vastgesteld om de geluidsoverlast voor omwonenden van luchthavens binnen de perken te houden. Daarnaast hebben de zones een functie uit het oogpunt van ruimtelijke ordening. Binnen de zones gelden bijvoorbeeld beperkingen voor nieuwbouw en voor de vestiging van bepaalde bedrijven en reeds aanwezige geluidgevoelige gebouwen (woningen, scholen, etc.) worden zonodig geisoleerd.

  • Bestand met de begin en eind van de telvakken waarop verkeersintensiteiten wordt gemeten.

  • Deze data is gestandaardiseerd voor de provinciale aanlevering INSPIRE. Bestand bevat de 47 Bkl-contouren rond de kleinere vliegvelden Drachten en Ameland.