From 1 - 10 / 251
  • Terreinen in beheer door Staatsbosbeheer, areaalstand 01-01-2019. Naast de terreinen zijn ook alle namen van organisatie eenheden benoemd (object-, planeenheid, beheergebied, provinciale eenheid en divisie). De terreinen zijn begrensd op basis van kadastrale perceelgrenzen.

  • Sinds 1 januari 2010 geldt de nieuwe SNL-regeling (Subsidiestelsel Natuur- en Landschapsbeheer) voor natuur-agrarisch natuur- en landschapsbeheer. Op basis van deze regeling heeft de provincie Drenthe het Ontwerp Natuurbeheerplan 2020 gemaakt. Voor het onderdeel agrarisch natuur- en landschapsbeheer soms gekoppeld aan zoekgebieden. Inrichting en functieverandering (kwaliteitsimpuls) loopt per 1 januari 2010, zowel voor agrarisch natuurbeheer als natuurbeheer via PMJP. Dit thema heeft betrekking op het eventueel toekennen van natuursubsidie (SN-pakketten).

  • Op deze kaart staan de risicogebieden voor natuurbranden t.b.v. het Groen Ontwikkelfonds Brabant (GOB). In het Investeringsreglement van het GOB staat vanaf 1 janari 2019 een bepaling, dat initiatiefnemers bij de inrichting van natuur in bepaalde gebieden, rekening moeten houden met natuurbranden. Ten opzichte van de oorsrponkelijke gridcellen van de Risico Inventarisatie Natuurbranden (RIN) gebieden van Nexpri en de risicogebieden natuurbranden zoals die in de Tercera Plantoets viewer gebruikt worden, is een aantal gebieden uitgebreid. Om de begrenzing aan te laten sluiten bij de subsidiekaart van het GOB, zijn ter plaatse van grote gebieden van te ontwikkelen natuur extra gridcellen toegevoegd.

  • The Urban Atlas provides pan-European comparable land use and land cover data for Functional Urban Areas (FUA). The Street Tree Layer (STL) is a separate layer from the Urban Atlas 2012 LU/LC layer produced within the level 1 urban mask for each FUA. It includes contiguous rows or a patches of trees covering 500 m² or more and with a minimum width of 10 meter over "Artificial surfaces" (nomenclature class 1) inside FUA (i.e. rows of trees along the road network outside urban areas or forest adjacent to urban areas should not be included). Urban Atlas is a joint initiative of the European Commission Directorate-General for Regional and Urban Policy and the Directorate-General for Enterprise and Industry in the frame of the EU Copernicus programme, with the support of the European Space Agency and the European Environment Agency. «Data was produced with funding by the European Union. Copyright Copernicus Programme» DISCLAIMER: Wageningen Environmental Research has undertaken to distribute the data on behalf of EEA under Specific Contract No 3436/R0-Copernicus/EEA.56950 implementing Framework service contract No EEA/IDM/R0/16/009/Netherlands. Wageningen Environmental Research accepts no responsibility or liability whatsoever with regard to the content and use of these data. The European Environment Agency accepts no responsibility or liability whatsoever with regard to the information on this site and the information does not necessarily reflect the official opinion of the EEA or other European Communities bodies and institutions.

  • In dit bestand zijn de geluidscontouren langs provinciale wegen vastgelegd zoals deze zijn berekend voor de EU-geluidskartering, 3e tranche. De Lden-contouren weerspiegelen de situatie voor het peiljaar 2016. De geluidsbelasting is berekend met het model SRM-II. Er is rekening gehouden met stil asfalt en geluidsschermen. De aftrek op grond van artikel 103 van de Wet geluidhinder is niet toegepast. Lden is het (energetisch) gemiddelde over de dag-, avond- en nachtperiode.

  • Basiskaart met het wegennet van de Provincie Overijssel met de infrastructuur van de aangrenzende delen van Gelderland, Flevoland, Friesland, Drenthe en Duitsland. Het is een lijnenbestand dat in eigen beheer is gemaakt, het heeft cartografische representations rules, wat betekent dat niet bij elk print-format alle wegen zichtbaar zijn. 2019

  • Zweefvliegstrip van het luchthavengebied Twente Airport. Baan bedoeld voor het opstijgen en landen met zweefvliegtuigen met hulp van een lier of een sleepvliegtuig. Dit bestand (vlakken) is een onderdeel van Twente Airport.

  • Met dit bestand kan de gemeentelijke indeling van Overijssel voor elk jaar weergegeven kan worden. De huidige gemeenten Urk en Noordoostpolder hebben in de periodes respectievelijk 1950 en 1962 tot 1986 deel uit gemaakt van Overijssel en zijn daarom ook opgenomen. Een deel van Staphorst is in 1962 overgegaan naar Meppel (Drenthe). Een deel van Gorssel (Gelderland) is in 1999 bij Deventer gekomen. Er kunnen kleinere grenswijzigingen zijn geweest die niet in het bestand zijn opgenomen. Ondanks de sterk verbeterde precisie zou het bestand als kaartlaag niet onder een bepaalde schaal gebruikt moeten worden, zeg 1:25000.

  • Deze kaart toont de gemodelleerde concentratie fijn stof (µg pm10/m³) voor 2017 op basis van rekenpunten uit de monitoringstool van het nsl. Deze vlakdekkende kaart van Nederland heeft een resolutie van 25 meter.

  • Dit bestand bevat de historische indeling van Overijssel in marken, landgerichten, schoutambten en drostambten. De kaart geeft hiermee inzicht in de bestuurlijke gebiedsdelen voorafgaand aan de huidige indeling in gemeenten. Het bestand is gebaseerd op de kaart: 1882 - Vereeniging tot beoefening van Overijsselsch Regt en Geschiedenis - Markenkaart van Overijssel (op te vragen bij het Historisch Centrum Overijssel, Zwolle). De begrenzing van de marken in Twente is verbeterd aan de hand van de kaarten bij de uitgave Historische kaart van Twente circa 1500.