From 1 - 10 / 162
  • Per wijk is geïnventariseerd welk percentage van de inwoners voldoet aan de beweegrichtenlijnen.

  • Oplaadpunten voor elektrische voertuigen in de openbare ruimte van Breda

  • Ontgrondingen vergund in de periode 1959 tot 2009.

  • Dit bestand bevat gegevens over de geuruitstoot van industriële bedrijven met een vergunning van de provincie en de vertaling daarvan naar gezondheidsrisico's. De provincie heeft met behulp van een geurverspreidingsmodel de 98-percentiel geurcontouren berekend. Bijvoorbeeld 98 percentiel van 5 ge/m3 wil zeggen dat buiten de contour in 98% van de tijd de geurimmissie op een bepaald punt lager zal zijn dan 5 ge/m3. De berekende 98p-geurcontouren zijn conform het Handboek gezondheidseffectscreening stad & milieu 2012 vertaald naar GES-scores. De kaart geeft niet precies de gebieden aan waar geur waarneembaar is, maar hoe groot de kans is dat de geur waarneembaar is en hoe sterk deze geur is. Of iemand de geur ook daarwerkelijk ruikt is afhankelijk van de bedrijfsvoering, het weer, de plek en het reukvermogen van die persoon.

  • Selectie KRW oppervlaktewaterlichamen-vlakken voor het Provinciaal milieu- en waterplan 2016 – 2021,gemaakt uit KRW oppervlaktewaterlichamen-vlakken Nederland, versie2014

  • Overzicht van waterlopen in Noord-Brabant. Het bevat de waterhuishoudkundige functies van waterlopen.

  • Dit bestand bevat gegevens over de blootstelling aan geluid van wegverkeer vanwege de provinciale wegen in Noord-Brabant. en de vertaling daarvan naar gezondheidsrisico's, zogenaamde GES-scores. Berekende geluidcontouren Lden zijn conform het Handboek gezondheidseffectscreening stad & milieu 2012 vertaald naar GES-scores: 55-60 dB = GES 4 (matig); 60-65 dB = GES 5 (zeer matig); 65-70 dB = GES 6 (onvoldoende); 70-75 dB = GES 7 (ruim onvoldoende); >= 75 dB = GES 8 (zeer onvoldoende). De Gezondheids Effect Screening (GES)-methode geeft een score (van 0 t/m 8) aan de milieugezondheidskwaliteit. Op de kaart weergegeven van groen (GES score 0, zeer goede) via geel, oranje en rood (GES score 6, onvoldoende) naar paars (GES-score 8, zeer onvoldoende). Deze scores zijn gebaseerd op de kennis over de relatie tussen blootstelling en gezondheidsrisico’s. De geluidcontouren weerspiegelen de situatie voor het peiljaar 2011. Naast de wegen die geheel of gedeeltelijk voldoen aan de criteria van de 2e tranche van de EU-richtlijn omgevingslawaai, zijn ook de overige provinciale wegen opgenomen. De geluidbelasting is voor afzonderlijke wegen berekend. De gecombineerde geluidbelasting van meerdere wegen (provinciale wegen en rijkswegen en provinciale wegen onderling) of van wegverkeer, railverkeer, vliegverkeer en/of bedrijven is niet bepaald. In werkelijkheid kan bij combinatie van meerdere geluidbronnen de geluidbelasting en daarmee het gezondheidseffect dus hoger uitvallen.

  • Een luchtfoto is een afbeelding van een gedeelte van het aardoppervlak, gefotografeerd van uit een hoog standpunt los van het aardoppervlak, veelal vanuit een luchtvaartuig.

  • Nederland is opgedeeld in hexagonen. Ieder hexagon biedt ruimte aan één gemiddeld formaat windturbine (50 tot 90m diameter), 1,4 kleine windturbines (kleiner dan 50m diameter), of 0,7 grote windturbines (groter dan 90m diameter). Per hexagon is vervolgens bekeken welke belemmeringen voor windturbines aanwezig zijn in het hexagon, en hoe streng het regime is van die belemmeringen. De regimes zijn: "Geen belemmeringen", "Ja, mits", "Nee, tenzij", en "Nee". De kaart geeft voor ieder hexagon standaard het strengste regime in het hexagon weer. Raadpleeg de attributen van een hexagon om alle aanwezige belemmeringen te verkennen. Let op dat een belemmering niet van toepassing hoeft te zijn op het gehele hexagon, alleen dat deze erin voorkomt. Daarom kan het zijn dat er in een hexagon met een streng regime alsnog windturbines gerealiseerd kunnen worden. De kaart houdt geen rekening met reeds bestaande windturbines. Ook is er bij de belemmeringen geen rekening gehouden met locatieafhankelijke ontwerpcriteria, zoals slagschaduw en geluid. Ook is er geen rekening gehouden met bestemmingsplannen.

  • Op de kaart ziet u de leefbaarheid in alle buurten, wijken en gemeenten. Hoe beter de ‘leefbaarheidssituatie’ (groene locaties op de kaart), hoe beter de buurt aansluit bij wat mensen nodig hebben om er te wonen of te werken. Leefbaarheid heeft met veel verschillende zaken te maken: het type huizen, de mensen (jong-oud, arm-rijk, afkomst, opleiding), criminaliteit, parken en voorzieningen in de omgeving… In deze kaart zijn honderd van dit soort gegevens verzameld en via een rekenmodel omgezet in één cijfer. De kaart laat de gegevens zien per gemeente, wijk, buurt en per vierkant van 100 x 100 m. Hoe verder u op de kaart inzoomt, hoe meer details u ziet.