From 1 - 10 / 36
  • Onderdeel van het Natuurbeheerplan 2024 is het Beheergebied. In deze gebieden wordt door middel van een samenhangend pakket aan maatregelen een bijdrage geleverd aan het gebied. De bijbehorende beheerpakketten zijn gebaseerd op de Index Natuur en Landschap. Ook onderdeel van het Ontwerp Natuurbeheerplan is de kaart waarop de ambitie (het einddoel) van alle bestaande en nieuwe natuur is begrensd en getypeerd volgens de Index Natuur- en Landschap. De kaart begrenst het zelfde gebied als de beheertypekaart. In de tekst van het Natuurbeheerplan wordt exact geformuleerd wanneer het einddoel moet zijn bereikt. De Investeringskaart is onderdeel van dataset BeheerGebiedAmbitie en te vinden in kolom "subsidiabel is 1". Dit onderdeel van het Natuurbeheerplan 2024 is vastgesteld op 05-09-2023.

  • Bestaande Landelijke wandelroutes, geleverd vanuit de Landelijke Routedatabank van Stichting Landelijk Fietsplatform.

  • Uitgangspunt voor het creëren van deze kaarten is het bepalen van de as van de vaarweg. Deze aslijn is aan de hand van een berekening in ArcGis, nauwkeurig uitgezet. Hierbij is gebruik gemaakt van de oeverlijnen zoals vastgelegd in het huidige areaal GIS bestand. Gezien de onregelmatige structuur van de oevers leverde dit een nogal hoekige middenlijn op. Vandaar dat deze middenlijn deels door generalisatie, en deels met de hand is bijgesteld. Aan de hand van deze aslijn zijn de minimale vaargeulbreedtes uitgezet, zoals deze gelden voor dat specifieke traject. Dit is berekend door vanuit de middenlijn de helft van de vereiste breedte naar weerzijden uit te zetten (bufferen). Daar waar deze breedte de oevers overschrijdt ontstaan mogelijk infrastructurele knelpunten. Daar waar de vaarweg breder is dan de minimale eis ontstaat mogelijke beleidsruimte. Dit is de ruimte om bij uitwerking nader te bepalen welke functie daaraan wordt toegekend. Voor kunstwerken gelden andere eisen dus zijn hiervoor ook andere breedtes uitgezet. Om het geheel te completeren zijn de kaarten aangevuld met topografie, kilometrering en nautische functies zoals meerpalen, meerstoelen ed. Op basis van de scheepsafmetingen zijn handmatig wacht- en ligplaatsfuncties ingetekend. Voor elke functie is een kaartlaag aangemaakt. De functies zijn geinventariseerd, op beheerkaarten opgetekend en handmatig in Auto-Cad vastgelegd. De verkregen bestanden omgezet naar ArcGIS

  • Onderdeel van het Natuurbeheerplan 2024 is het Beheergebied. In deze gebieden wordt door middel van een samenhangend pakket aan maatregelen een bijdrage geleverd aan het gebied. De bijbehorende beheerpakketten zijn gebaseerd op de Index Natuur en Landschap. De Subsidiekaart is onderdeel van dataset BeheerGebied en te vinden in kolom "subsidiabel is 1". zo ook de Toeslag schaapskuddes via de kolom "bijdragegescheperdeschaapskuddes is 1". Dit onderdeel van het Natuurbeheerplan 2024 is vastgesteld op 05-09-2023.

  • Projectenkaart van werken in de gemeente Amstelveen en Aalsmeer

  • Deze dataset vormt samen met vier andere datasets (betrouwbaarheid TNO kaarten, zettingsgevoeligheid (slappe grond), dikte holoceen en opbarsting damwand) de informatie om de geschiktheid van de ondergrond voor bouwen op slappe grond en ondergronds bouwen te bepalen. Deze kaart hoort bij het onderzoeksrapport "Geschiktheidskaarten van de ondergrond voor bouwen in Noord-Holland". Bij de constructie van deze kaart is eerst berekend welk gedeelte van de boringen het holocene pakket heeft doorboord. Een boring die het totale holocene pakket heeft doorboord geeft betrouwbaarder informatie dan een boring die slechts een deel heeft doorboord. Vervolgens is gekeken naar de ruimtelijke verdeling van de boringen. In kaartbijlage G (zie rapport) is de betrouwbaarheid in drie klassen verdeeld, van meest betrouwbaar tot minst betrouwbaar.

  • De geschiktheid voor ondergronds bouwen is uitgedrukt in twee factoren die belangrijk zijn bij het aanleggen van een bouwput (zie rapportage, kaartbijlagen D en E). Deze dataset vormt samen met drie andere datasets (betrouwbaarheid TNO-kaarten, zettingsgevoeligheid, dikte holoceen) de informatie om de geschiktheid van de ondergrond voor bouwen op slappe grond en ondergronds bouwen te bepalen en hoort bij het onderzoeksrapport "Geschiktheidskaarten van de ondergrond voor bouwen in Noord-Holland". Voor het vervaardigen van het bestand is gebruik gemaakt van alle binnen en net buiten Noord-Holland beschikbare boringen in de DINO database van TNO, en kaarten van bodem- en geologische structuren.

  • Onderverdeling van de Kaderrichtlijn Water stroomgebieddistrict Rijn in 3 eenheden: Rijn-Noord, Rijn-West en Rijn-Oost. De eenheden, ook wel deelstroomgebieden genoemd, zijn een administratieve onderverdeling van de KRW stroomgebieddistricten. De eenheden zijn niet hetzelfde als de in de KRW genoemde 'Sub-Units'. Deze laatste zijn een meer hydrologische onderverdelingen van de KRW stroomgebieddistricten.

  • Bestaande Regionale Wandelnetwerken, geleverd vanuit de Landelijke Routedatabank van Stichting Wandelnet.

  • Deze dataset betreft de diepteligging van het pleistocene pakket (waarop kan worden gefundeerd) t.o.v. het maaiveld in meters. Deze dataset vormt samen met drie andere datasets (betrouwbaarheid TNO-kaarten, zettingsgevoeligheid (slappe grond) en opbarsting damwand) de informatie om de geschiktheid van de ondergrond voor bouwen op slappe grond en ondergronds bouwen te bepalen en hoort bij het onderzoeksrapport "Geschiktheidskaarten van de ondergrond voor bouwen in Noord-Holland". Voor het vervaardigen van het bestand is gebruik gemaakt van alle binnen en net buiten Noord-Holland beschikbare boringen in de DINO-database van TNO, en kaarten van bodem- en geologische structuren.