From 1 - 10 / 414
  • Kaartlaag Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op de kaart is het spoorwegennetwerk in Noord-Holland te zien. Zie ook paragraaf 6.3 in de Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op 28 september 2015 hebben PS bij voordracht 74-2015 (verseon 179956/ 659098) een aantal kaartlagen gewijzigd. De overige kaartlagen bleven daarbij ongewijzigd.

  • Deze kaart laat zien welke gemeenten hebben toegezegd mee te werken aan het boomplantproject van de Atlas Natuurlijk Kapitaal. Burgers kunnen hierbij zelf lokaties opgeven waar een boom geplant zou moeten worden, bijvoorbeeld ter verkoeling van de stad. Deze kaart wordt eens in de maand vernieuwd. De deelnemende gemeenten gaan eind 2015 bekijken welke opgegeven bomen daadwerkelijk geplant kunnen gaan worden bij de Nationale boomfeestdag in maart 2016.

  • Kaartlaag Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op de kaart zijn LAW-routes, NS routes, streekpaden, enkele lokale ommetjes te zien. Zie ook paragraaf 6.6.1 in de Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op 28 september 2015 hebben PS bij voordracht 74-2015 (verseon 179956/ 659098) een aantal kaartlagen gewijzigd. De overige kaartlagen bleven daarbij ongewijzigd

  • In 2015 heeft gemeente Koggenland een scan laten uitvoeren naar de geluidshinder veroorzaakt door wegverkeer. De gepubliceerde kaarten geven een indicatie van de geluidshinder in 2015. De service bevat de geluidcontouren van alle wegen in de gemeente inclusief aftrek ex artikel 110g Wet geluidhinder. Deze geluidcontouren kunnen gebruikt worden als eerste (worst case) toetsing van een plan aan de Wet geluidhinder. In deze berekening is de invloed van lokale gebouwen niet meegenomen.

  • Deze kaartlaag vormt het bestand van de Ambitiekaart. Deze kaart is door Gedeputeerde Staten van Noord-Holland vastgesteld op 21 april 2015, document/nummer 585532/585544 als onderdeel van het Natuurbeheerplan 2016. Doel van de Ambitiekaart is het vastleggen van de ambities van natuurbeheer binnen het Natuurnetwerk Nederland (NNN). Voor een deel van alle natuur, agrarische natuur en landschap bestaat een ambitie om het huidige gebruik of het beheer te veranderen. Dit is vastgelegd in de ambitiekaart. Het verschil tussen de beheertypenkaart en de ambitiekaart laat zien waar een verbetering van de natuurkwaliteit mogelijk en wenselijk is. De ambitiekaart vormt de basis voor de kwaliteitsimpulsen(investeringssubsidie) en functieverandering (particulier natuurbeheer).

  • Kaartlaag Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op de kaart is een kaartlaag afkomstig uit de Leidraad Landschap en Cultuurhistorie te zien. Zie ook hoofdstuk 5 (Ruimtelijke Kwaliteit) in de Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op 28 september 2015 hebben PS bij voordracht 74-2015 (verseon 179956/ 659098) een aantal kaartlagen gewijzigd. De overige kaartlagen bleven daarbij ongewijzigd.

  • Kaartlaag Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op de kaart is de stelling van Amsterdam te zien. Zie ook paragraaf 5.1 in de Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op 28 september 2015 hebben PS bij voordracht 74-2015 (verseon 179956/ 659098) een aantal kaartlagen gewijzigd. De overige kaartlagen bleven daarbij ongewijzigd

  • Kaartlaag Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op de kaart zijn de voorgenomen reconstructies rond Rijkswegen te zien. Zie ook paragraaf 6.3.2 in de Structuurvisie Noord-Holland 2040. Op 28 september 2015 hebben PS bij voordracht 74-2015 (verseon 179956/ 659098) een aantal kaartlagen gewijzigd. De overige kaartlagen bleven daarbij ongewijzigd.

  • Op deze kaartlaag zijn transformatiegebieden weergegeven. Een transformatiegebied is een zoekgebied voor verstedelijking waarin meerdere opgaven, waaronder wonen, water, recreatie, natuur en bedrijvigheid, in samenhang worden ontwikkeld met inachtneming van de ruimtelijke kwaliteit, bereikbaarheid en duurzaam bouwen. In de PRV zijn bestemmingsplannen voor de transformatiegebieden uitgesloten van de plicht om nut en noodzaak van verschillende vormen van verstedelijking aan te tonen. Ook hoeven er geen alternatieven voor verstedelijking binnen Bestaand Bebouwd Gebied (BBG) gezocht te worden. Dit laat onverlet dat bestemmingsplannen de Ladder voor Duurzame Verstedelijking dienen te door lopen, waarin wel de regionale behoefte aan verstedelijking en het onderzoeken van alternatieven binnen Bestaand Stedelijk Gebied zijn opgenomen. In de komende wijziging van de PRV (2016) wordt daarom de status transformatiegebied uit de Structuurvisie en PRV gehaald. Deze kaartlaag is middels de PRV vastgesteld door PS op 3 februari 2014 (179956-281768) .

  • Wat ziet U: De bodemstructuur van de bovenste 20 cm van de bodem, obv samengestelde indicatorenset Wat is de waarde: Een goede bodemstructuur is gunstig voor groei van gewassen en een buffer voor water (opslag, afgifte en transport). Een goede bodemstructuur staat toe het land te berijden zonder schade van zware machines. Belangrijk voor: Alle groene functies van de bodem (landbouw, recreatie, parken, tuinen)