From 1 - 10 / 18
  • Dataserie van satellietopnames (Formosat-2) van het Nederlands grondgebied, elke 9 dagen opname in de periode maart 2012 - maart 2015, multispectraal (spectrale banden blauw, groen, rood, nabij-infrarood), 8 meter resolutie, radiometrisch gecorrigeerd (Level 1A product)

  • Dataserie van satellietopnames (UK-DMC-2/DEIMOS-1) van het Nederlands grondgebied, 2-3 keer per week (winter/zomer) opname in de periode maart 2012 - maart 2015, multispectraal (rood, groen, nabij-infrarood), 22 meter resolutie, radiometrisch gecorrigeerd (Level 1R product)

  • Het zijn geluidcontouren vanwege starten en landen met luchtvaartuigen van resp. op de luchthaven.Dit zijn geluidcontouren van luchthaven Budel (Kempen Airport) en Seppe (Breda International Airport) met de grenswaarden 70, 56 en 48 dB(A) Lden zoals opgenomen in het Luchthavenbesluit Budel, vastgesteld door PS op 20 september 2013 en Seppe op 17 mei 2013. Dit geo-bestand dient ook als bron voor de door de EU-aangemerkte Inspire Gis-data.

  • Op de kaart ziet u wat de geluidbelasting is door het wegverkeer op provinciale wegen. De geluidbelasting wordt uitgedrukt in Lden (Lday-evening-night), de maat voor de gemiddelde geluidsbelasting over een etmaal (en per jaar). De geluidbelasting 's avonds en 's nachts wordt hierbij veel zwaarder meegerekend dan die van overdag, omdat het ervaren geluid dan hinderlijker is. De kaart is gemaakt in het kader van de EU-richtlijn omgevingslawaai. De geluidcontouren weerspiegelen de situatie voor het peiljaar 2021 waarbij moet worden opgemerkt dat vanwege de Coronapandemie in 2020 en 2021 (en daardoor minder verkeer) de verkeerscijfers uit 2019 zijn gehanteerd.

  • Categories  

    Het KNMI beheert 33 automatische weerstations op het land. Op deze weerstations worden meteorologische parameters gemeten zoals temperatuur, neerslag, wind, luchtdruk en globale straling. Alle in real-time ontvangen uurlijkse waarnemingen en metingen worden dagelijks op juistheid en volledigheid gecontroleerd. De gevalideerde gegevens worden gearchiveerd in het Klimatologisch Informatie Systeem (KIS) van het KNMI. Uit de uurgegevens worden daggegevens samengesteld en eens per etmaal wordt de referentie gewasverdamping berekend volgens de methode Makkink. Na bewerking en archivering van de data in KIS kan deze niet meer worden gewijzigd. Dit waarborgt gegevensintegriteit.

  • Onderdeel van het Natuurbeheerplan. Begrensde gebieden waarop een toeslag ligt, aanvullend aan het regulier beheer. Het betreft vigerend beleid.

  • Dit zijn geluidcontouren van luchthaven Budel (Kempen Airport) met de grenswaarden 70, 56 en 48 dB(A) Lden zoals opgenomen in het Luchthavenbesluit Budel, vastgesteld door PS op 20 september 2013. Het zijn geluidcontouren vanwege vliegbewegingen (vliegtuigen en helicopters) van en naar luchthaven Budel.

  • Dit zijn geluidcontouren van luchthaven Seppe met de grenswaarden 70, 56 en 48 dB(A) Lden zoals opgenomen in het onherroepelijke Luchthavenbesluit Seppe, vastgesteld door PS op 17 mei 2013 en inwerkinggetreden op 3 september 2013. Het zijn geluidcontouren vanwege vliegbewegingen (vliegtuigen en helicopters) van en naar Seppe.

  • Deze kaartlaag vormt de wijzigingen op de beheertypenkaart. Deze kaart is door Gedeputeerde Staten van Noord-Holland vastgesteld op 25 september 2018, document/nummer 1098362/1126395 als onderdeel van het Natuurbeheerplan 2019. Doel van de beheertypenkaart is het vastleggen van de huidige wijze van natuurbeheer, zowel binnen als buiten het Natuurnetwerk Nederland (NNN). De Beheertypenkaart wordt gebruikt voor de toekenning van subsidies voor natuurbeheer.

  • Dit bestand bevat een selectie van BAG verblijfsobjecten in Noord-Brabant die geurgevoelig zijn voor geur van veehouderijen, gebaseerd op de situatie in 2019. Deze hoort bij de kaart waarop de geurbelasting van veehouderijen op basis van GES scores is aangegeven.